Årets fem kategorier er:

  • Årets kjøpesenter -  Sponsor MK Illumination
  • Årets kjede (butikk-, servering- og servicekjede) - Sponsor Securitas
  • Bærekraftprisen (kjøpesentre) - Sponsor Storebrand 
  • Årets markedsaktivitet (Alle kan delta)
  • Årets innovative idé (Alle kan delta) - Sponsor Placewise

Påmelding er åpnet

Påmeldingsavgift er 2 000 kr. ekskl. mva. pr. kategori. Man kan delta med flere bidrag i kategoriene årets markedsaktivitet og årets innovative idé uten å måtte betale for de utover ett bidrag pr kategori.

De som blir endelige finalister må produserer en film på maks 60 sek som "forteller" publikum i salen om hva de har gjort. Fokus på inspirasjonsformidling.

Juryene består for det meste av medlemmer fra foreningen samt noen fagspesialister innen bærekraft og marketing. Juryene består av fire medlemmer i hver kategori.

Vinnere 2022 ble:

  • Årets Kjøpesenter - Galleriet (Bergen)
  • Årets Kjede - Jordbærpikene
  • Årets Innovative Idé - Kvadrat (Sandnes)
  • Årets Markedsaktivitet - Oasen Storsenter (Haugesund)
  • Bærekraftprisen - Holmlia Senter (Oslo)

Velg kategori for påmelding